niedziela, 14 lipca 2013

Bańscańsko reklama!

Odzywam się w końcu (o ile ktokolwiek czeka na nowe posty na tym nieco już martwym blogu). Usprawiedliwiam się tym, że ostatnio miałem nawał obowiązków studenckich, "co po studiach-ckich" i gospodarskich. Nadal nie mam czasu, więc mój obecny post będzie krótki, ale jak się już ogarnę to zamierzam wrócić do pisania (mam już trochę luźnych pomysłów na wpisy).
Co do reklamy. Grupa mieszkańców mojej rodzinnej wsi Bańskiej Niżnej (przy moim małym współudziale, ograniczonym wspomnianymi obowiązkami) postanowiła się na poważnie wziąć za promocję mojej wsi i bratniej Bańskiej Wyżnej. Powstało stowarzyszenie oraz strona internetowa (http://e-banska.pl/) i fanpage na facebooku (https://www.facebook.com/pages/E-ba%C5%84skapl/531205490262771).
Strona jest jeszcze w budowie, fanpage też się rozwija, ale zachęcam wszystkich do polubienia, odwiedzenia strony i przede wszystkim przyjazdu na Bańską!!!

Na zachynte pore bańscańskik przyśpiywek!

Kie se pôjedziémé
Dołu Niźniombańskom
Tô se zaśpiywomé
Nute zokôpiańskom!

Jo se chłopiéc z Bańskiéj
Dôbrze mi sié zyjé
Mom babe ze dwôru
Krôwe z plebanijé

A teros tako śpiywka cô jom śpiywały dziywki pô inksyk wsiak:

Ej chłopcý bańscanié
Mali niewysôcý
Ledwié mi za nimi
Serce nie wyskôcý

A tô śpiywali chłopcý z inksyk wsi:


Ej chłopcý bańscanié
Nieduzegó wzrôstu
Kie idom dô wiyrśku
Nie widnó ik z ôstu

I na kóniec zwrotka znanyj myślem syćkim  Ôrawy

Dziywcynta bańscańskié
Pódziemé na pańskié
Na Ôrawski Zomek
Zbiyrać maryjonek

Ciekawyk inó cemu z Bańskiéj miały iść dziywcynta jaze na Ôrawski Zomek?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz